Wednesday, August 10, 2011

Malang sesungguhnya memang tidak berbau. kot

hari ni semalam hari-hari biasa, keluar rumah dalam pukul 7.20, turn Marissa punya kereta. sampai traffic light, tunggu turn unutk U turn. tiba-tiba dengar bunyi break mengejut dan bammmm! nampak kereta Myvi kat belah kiri (saya duk kat belah penumang, sila imagine sekarang) macam disodok ekdepan. Dan driver dalam nya macam menjerit. Pastu terasa kereta Marissa tersondol ke belakang. Beristigfar panjang saya. Terus saya panic.


Tengok driver myvi macam suruh saya jangan keluar, dan tunjuk pintu kereta. Dari side mirror saya nampak ada kereta kat belakang kereta Mar. panic.


Saya keluar, rupanya driver Myvi suruh saya bukakan pintu kereta dia sebab dia tak boleh keluar dan belakang kereta nya kemek habis dah jadi Viva. Panic. Tangan dah ketar capai telefon. Telefon polis. Sementara nak dapat connect, dah ngalir-ngalir air mata. Terus teringat kes pecah rumah hamper dua tahun lepas. Macam ni lah. Kena call polis. Tangan ketar tak percay terlibat kemalangan. Its hurt.


Mar pun sama. Kereta dia, kot. Lagilah gelabah.


Rupanya Neo hitam lost control sebab nak elak wira keluar simpang, langgar Myvi. Nak elak hit teruk, terlanggar Exora dan last langgar Neo Marissa.


Aduh. Kereta paling teruk jatuh kepada Pemangsa la. Apa lagi. Dengan tayar pecah, cermin semua habis. Depan remuk teruk. Alhamdulillah, tak ada siapa cedera. Tapi exora ada dua budak kecik, memang menangis terkejut la.


Lama juga tunggu polis. Dari 7.30 pagi, kami ke balai dalam pukul 8.30, hamper 9 kot. Lepas tu pong pang pong pang kat balai, sampai pukul 9 lebih. Hantar kereta ke bengkel, sama dengan kereta pemangsa. Balik rumah, ambil BKD, vroom ke office. Sampai office pukul 11 pagi. Phewww.



Peringatan andai accident:


1. Terus keluar, sebab takut kereta meletup. Walau apa pun jenis kemalangan.


2. Call polis sebab tak nak Jalan jammed teruk sebab kita. Pastikan tiada orang tercedera sebab kena lapor kepada pihak kecemasan.


3. Ambil gambar semua kereta. Semua keadaan.


4. Bertenang, jangan menangis macam saya. Tapi, siapa boleh tahan nervous, ok.



Harapnya ini kifarah dosa. Moga allah permudahkan segalanya bagi kami menjalani hari-hari yang seterusnya.


No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin