Sunday, January 16, 2011

apa rasa

15 Januari 2011, pertama kali saya basuh BKD sejak saya dapat,sejak saya memilikinya dari Oktober 2008. huhu. Biasa hantar kedai je. almaklumkah, perangai 'anak orang kaya' memang sentiasa ada dalam diri.. huhu. entah apa mimpi, lepas sapu porch, rasa nak basuh plak BKD.
Bila mencuci BKD dengan tangan sendiri, boleh lihat setiap inci kereta. mana scratch, mana ada kesan kotor yang sukar nak dibersihkan. kena tenyeh sikit.
penat. tapi puas hati dapat basuh kereta yang dibeli hasil titik peluh sendiri.
tertanya, apa perasaan memilik sesuatu yang dapat tanpa sebarang usaha? mesti rasanya berbeza.
saya masuk Uni tanpa bantuan kabel, dan berjaya habiskan. Tahniah, anis.
saya masuk kerja di Bank Islam tanpa sebarang conenction. tanpa sebarang pertolongan dari sesiapa. atas usaha sendiri. gaji yang saya dapat, terasa maaanis sangat, sebab usaha sendiri. tahniah, anis.
saya beli kereta dengan titik peluh sendiri. bayar bulan-bulan dengan gaji sendiri. berkatnya, BKD tak memberi masalah. syukur gila. di kala orang-orang lain bermasalah dengan kereta, BKD sangat 'menyanyangi' saya. huhu.
saya tertanya, bangga kah menjawat jawatan sekarang dengan gaji begitu jika dapat sebab connection? bukan sebab bertanding secara adil?
saya tertanya, banggakah bila orang memuji kereta kita walhal dapat bukan melalui titik peluh sendiri?
saya masih tertanya lagi, apa perasaannya yek?

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin