Wednesday, December 22, 2010

Pernah tak…

Kita rasa suara kita comel, tapi sebenarnya annoying gile.

Kita rasa badan kita cantik boleh jadi model, tapi sebenarnya saiz biasa sahaja.

Kita rasa rambut kita cantik, sebab tu boleh kembang, lepaskan rambut. Tapi sebenarnya, orang pandnag pun takut, kot-kot ada lebah tersangkut.

Kita rasa kita wangi sebab pakai perfume hara ratus-ratus, tapi sebenarnya bau nya sangat kuat sampai orang boleh pengsan.

Kita rasa baju yang kita pakai pergi opis sangat sophisticated, tapi mungkin orang memandang ‘apa ke poyo sangat orang tu?’.

Kita rasa kita ada bakat memimpin, tapi sebenarnya nak memimpin diri sendiri pun goyah.

Kita rasa kita sudah banyak pahala yang dibuat, walhal banyak juga dosa yang tak Nampak.

Kita rasa kita sudah habis bagus berpakaian, sampai memandang orang lain dengan jelik.

Kita rasa kita ada pemandu yang terer dan bagus, sampai habis semua orang kena maki, padahal kita tak tahu orang lain maki kita macam mana.

Kita rasa hidup kita teruk, padahal, bila direnung, alangkah bertuahnya hidup kita berbanding orang lain.

Bila-bila saya mendengar kisah hidup orang lain, tentang perihal perangai manusia yang lain, saya bersyukur sangat apa yang saya ada hari ini.

Walau tak kaya untuk duduk rumah harga berjuta, besar bagai mahligai, saya suka rumah teres setingkat 3 bilik itu sebab it’s home, bukan house. Its full with love, not empty with no feeling.

Walau setakat ini hanya boleh pakai BKD comel tu je, tapi seronok sebab dengan BKD saya angkut family berjalan merata.

Walau kadang-kadang ada masanya keluarga perlukan bantuan, saya syukur, Allah lapangkan akaun saya.

Walau kekasih hati tak kerja Engineer seperti dalam degreenya, tapi alhamdulilah dia bukan jenis yang boros dan orang yang kuat berusaha.

Apa lagi yang saya mahukan? Cuma minta semuanya dipermudahkan dan sentiasa hati ini di landasan yang benar.

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin