Monday, April 5, 2010

Kemalangan di stesen minyaka angkara si Mabuk

Ada baca pasal accident di BH petrolyang berlaku 30 mac lalu? Yang melibatkan pemandu wanita cina yang mabuk dan merempuh seorang lelaki yang baru keluar kereta nak isi minyak. Sadis. Dan jahat sungguh, memandu dan melanggar mati ornag dalam keadaan mabuk. Details, baca di sini, ada video juga. Baca dan lihat sendiri macam mana laju nya wanita tersebut merempuh. Tengok macma mana kereta lelaki tu tercampak, lihat macam mana isteri lelaki tersebut keluar dari kereta meninggalkan baby yang akhirnya keluar merangkak sendiri. Terkejut. Sedih.

Orang mabuk, mana ada mengaku mabuk, betul? Aku sendiri pernah tengok ada orang berhenti ditengah-tengah Jalan dan keluar dari kereta, dan muntah. Sebab mabuk. Bukan mabuk kereta. Mabuk arak lak. Dah tau mabuk, masih memandu,. Kaki tu dah tak boleh beza pedal minyak dan brek. Main tekan je.

Di Korea, diorang memang kaki mabuk. Mabuk sentiasa. Sebab minum sentiasa. Tapi, dioarang responsible (kot). Bila tahu mabuk, diornag akan upah orang untuk drive balik. So, selamat dari melanggar orang. Pub yang sediakan arak tu, menyediakan part time driver untuk si mabuk. Kat Malaysia, owner pub, bertanggungjawab la sikit. Pandai bagi arak kat orang, pandaila sediakan service tersebut. Kena hantar surat cadangan pada kementerian ni.

Apa-apa pun , aku amat berharap perempuan cina mabuk tersebut dikenakan tindakan sekeras-kerasnya. Gantung sampai mati pun aku setuju. Atau, tangguung family lelaki tu selama-lamanya. Aku boleh terima terbabas sebab kereta rosak, tak boleh brek. Tapi sebab mabuk, memangg tak dapat terima sunguh-sungguh!

3 comments:

suezensuzanna said...

huhuhu...dh tgk dh..mmg kesian huhuhu

sarahshafie said...

al-fatihah.arwah tu abg kpd kwn aku...terkejut gile aku..

hanys said...

alfatihah untuk magsa.. moga keluarga arwah tabah. hilang sekelip mata bukan mudah..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin