Saturday, December 19, 2009

Ninja Assasin - Movie Review




finally. i've made it. sangat merindui Rain. dan ya, Ninja Assasin adalah jalannya.. dan aku dah berjaya tengok.. meh review meh..

Raizo adalah pembunuh bersiri Ninja.. dibesarkan di sebuah kuil a.k.a sekolah ninja oleh lelaki yang dipanngil 'ayah' dari suku Ozunu.. dibesarkan cara Ninja, dibesarkan untuk menjadi pembunuh upahan.. dan Raizo betray suku nya selepas meihat rakan seperjuangan nya yang juga cinta pertamanya, Rikiko di bunuh kerana cuba melarikan diri.. kemudian, Raizo diburu oleh suku nya sendiri, dan dia cuba bertanggungjawab keatas nyawa Mika, ejen forensik yang dapat merungkai aktiviti Ninja sebagai pembunuh upahan..

bagi aku, plotnya aku rapuh, terutama part Mika tu. tak patut pun ada.. mungkin patut ditukar dengan plot nya lebih kukuh dan lebih emosi.. apa-apa pun, selepas Speed Racer, yang Rain hanya berlakon sebagai pembantu, aku sangat kagum dengan Rain yang agak bagus sudah dalam bahasa inggeris nya dlam ninja assasin.. keep up the god work Rain.. haiih, teringin tengok berllakon drama Korea semula.. miss you.. MMuah!

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin