Friday, September 25, 2009

tudung

aku ada kemusykilan..

tapi jangan marah tau.

nak tau je.

serius.

kenapa ek..

erm..

kenapa orang yang dh pakai tudung..

tiba2 dah tak pakai tudung??

kenapa ek??

kalau dari sekolah kita tgk dia memang liat nak pakai, pas skolah buang, aku tak la musykil sgt..

tapi yg dah berlitup, pastu buka.. erm.. nape ek??

ada sebab yg kuat ke?

aku penah jugak cuba2 tak pakai tudung. ada la sekali buat time kt uia. tapi rasa semacam.

kalau setakat dalam kete, aku tak kesah lagi..

nape ek??

aku rasa janggal sgt kalau org lelaki bukan mahram aku tengok rambut aku live.. (gambar lain citer). segan la.


jadi, aku terpikir, mcm mana org boleh go on hidup dengan tak pakai tudung. tukan tuntutan agama. bukan sunat. tapi wajib.

kata ustaz, sehelai rambut di lihat, 40 thn amalan terbuang.. aku belum pon 40 thn, dah habes amalan..

bila kwan2 non Muslim aku tanya, kenapa pakai tudung. tu fesyen ke? aku jawab itu tuntutan agama. jadi, kenapa ada yg tak pakai tudung? polis tak tangkap ke? adeh. apa nak jawab..

1 comment:

ella medusa said...

errmmmmmmm....best gak entri ko nie..tp pada aku kan anysss..memula mmg aku ada terkejut gila lah bila tgk mereka2 yg sebegini..bukan shj mereka2..malah kawan2 dikalangan kita pun ada..isu nie mmg sensitip..nak komen lebih2..aku takut sbb aku nie pun dosa byk weyhhhh..cuma kekadang..aku terpikir gak mudah-mudahan hati aku nie terbuka jua akhirnya utk memakai tudung..aku xnak secara drastik..aku nak benda nie berlaku secara perlahan-lahan buat aku..memula pakai selendang,pastu kerudung,then barulah pakai yg bebetul..pe'el aku...sekali dah tertutup di atas..jgn mimpilah aku nak pakai bj yg menampakkan body dan ketat2 seperti kebanyakan yg aku lihat dikalangan kita nie..huhuhu..jgn marah yer..bukan illusi..hakikat tau!!! :)
yelah..aku pun akan jd ibu gak satu hari nnt..kalau bg ilmu agama kat anak punyalah cukup tp diri sendiri x ikut..aku tak nak akan terkeluar dr mulut anak aku.. "mummmy..napa mummy tak pakai tudung??kwn kita..mak dorg ramai pakai tudung.."ceis..takut aku anysss..jgn sampai begitu lah..hahahahaha

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin