Tuesday, May 5, 2009

Tips bergembira secara murah - Part 1

….. dan adakalanya PERCUMA!

1. Menonton wayang.
Pasti ramai yang suka tengok movie kan? lagi best kalau percuma. Aku pun macam tu juga. Mari aku ajar bagaimana untuk dpat tengok mvie percuma.

  • Minat komik? Utopia, Gempak dan Hype? Dalam komik-komik ni emmang diroang akan ada bagi banyak kupon tengok movie free. Tapi kena sms la untuk dpatkan tempat. Lagi best, pastikan bila kuar je keluaran terbaru, usha2 la kat kedai.. sms dulu, dah dapat sms untuk movie, belila komik tu. Sebab kena bawak kupon tu. Kalau takder free kupon pon, cuba sertai mana-mana peraduan dalam komik2 tu.. atleast dapat pas masuk percuma. Senang kan?


  • Magazine Cosmopolitan pun banyak gak event tengok movie percuma. Tapi biasanya limited. Dan jarang la bila dah menang sekali, akan di beri lagi sekali untuk menang. Peluang limitid!

  • Pancaindera atau Bpop pun kadang-kadang ada bagi kupon tengok movie. First come first serve la kena berrebut sebab tempat terhad tapi paper berjuta di pasaran!

2. Berlibur
Kalau nak pergi Sunway Lagoon atau Wet World Shah Alam, agak mahal kan? kena kuar duit sampai rm50 seorang.. tak kira kawan2 lagi. So pergola berlibur di waterfall. Malaysia ni banyak waterfall yang cambest gle. Aku senaraikan yang kat area KL dan Selangor je la ek. kalau pergi ngan kengkawan, kongsi la duit minyak dan makanan.. baru tak rasa berat sangat kena bayar..


  • Ulu Yam- port sejak aku dan kengkawan belajr uia. Sejak aku dapt lessen keter. Tempatnya best tak banyak terjejas dek pembangunan lagi. Lagi atas lagi best. Lagi awal datang, lagi masyuk sebb dapat port best.


  • Sungai Gabai- kami plan nak pergi this week. Tengok pics macam menarik. Nanti aku citer lagi.

  • Sungai Chongkak

  • Sungai Tekala

    note: Yang aku tahu, banyak lagi port yang menarik.. nanti aku update lagi.

3. taman tema
Taman tema macam genting dan sunway lagoon memang mahal. Di akui. Lagi mahal time peak holiday dan weekend. So, apa kata take leave masa weekday, and pergi bermain di Genting? Murah berbanding holiday atau weekend. Ambik package, main outsoor, bus dan skyway pergi balik.. murah siot. Berbaloi. Dahla weekday tak ramai orang, boleh main sampai berpulh2 kali sampai lebam.. haha.. pastikan tiket dibeli sebelum pukul 12.30tgahri. kalau tak,kena beli asing2.. mahal la plak! Tips hot: pastikan bawa bekal sendiri sebabkat sana mahal sangat, bisa mengosongkan poket kamu! Bawak air mineral sendiri, and maybe sandwich. Letak dalam backpack, tak la sarat sangat.



....................bersambung part 2 (penat la tulis banyak2)

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin