Thursday, January 29, 2009

Aku suka: movie n movie n movie


Aku sangat suka tengok movie. Sangat-sangat suka. Aku boleh tengok movie sensorang kalau dah takder orang sangat nak diajak tengok movie. O, tambahan pula, BF aku bukan jenis yang suka tengok movie kat panggung @ cinema. Biasa aku ngan housemate, friends or adik-adik aku.
Semalam (Rabu) yang hening dan berbahang dan berhujan, aku cuti since aku dari Melaka pas hantar anak pakcik Jehari nombor 2 balik. Plus, aku kena uruskan hal wife pakcik Jehari. Hal insuran katanya. Yang mana aku dapat 20% ekoran pembelian laptop untuk anak pakcik Jehari nombor 3 tahun lepas. Huhuhu. So, pas dah settle semua, aku ke One Utama untuk tengok movie. Aku tengok Bride Wars at 5pm dan Underworld 2: Rise of The Lycans at 7pm. Marathon beb.lagi best sebab dapat Wed’s day price. Rm6 per movie.. so, dua movie rm12 only maaaa.. waa.. masyuk2…
Bride Wars: kelakar. Aku suka Anne Hathaway since Princess Diaries. Touching pun ya jugak. Citer yang tak boleh expect apa akan terjadi di Akhir nanti. Thought something sweet will hapeend during the wedding ceremony. But, not. Something tragedy pop up. Derrrr.. and the ending was so nice. Miss my best friend, Nurul very much! Hope she’ll be my Made of Honor @ pengapit aku. Huhuhu.

Underworld3: for those yang dah tengok Underworld 1 & 2, u’ll easily understand the story. Tapi ok sahaja for those yang first timers. Ini base dia. Macam mana Lycans ada legasi sendiri. Bukan lagi jadi hamba Vampire. Kisah cinta Lucians dan Sonya. Thought Sonya dalam Underworld 1&2 adalah anak Viktor yang sebenarnya. Rupanya bukan. That girl dijumpai oleh Viktor rupanya. Sonya mati dihukum sebab berhubungan asmara dengan Lucians, a werewolf dan pregnant. Aksi dalam citer ni memang high class. Dasyat la. Memnag puas hati.

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin