Monday, September 8, 2008

Sabtu, 6 Sept 2006

Sabtu, 6 Sept @ 6 Ramadhan..
Pagi ni aku bangun awal sangat sebab nak pi cari tiket raya.. so, hopefully, tiket dah jual sebab semalam aku call dia kata tiket dh start jual hari ni.. dengan ngantuknya, aku gerak ke pekeliling.. aku sampai sana kul 9pagi. Dengan hampehnya orang yang jual tu kata belum kuar lagi. Kalau ikut logiknya, seppatutnya dah jual sebab dia guna online, plus, ‘hello, ni musim raya, u should sell ur ticket 1 month before raya’.. aku tanya, bila start jual, dia kata tak tau lagi.. perghh.. bengang gila babi.. BF kata dia tunggu government announce naik tambang 30% tu..macamsialjer. service teruk, tapi SE Ekspress tu dah naikkan tiket bus 3 kali.. dah tu ajer tiket ker Jerantut, sabar je la.. eeeiii, cepatlah dapat kereta!!! Lain2 options, aku kena amek bus ke Temerloh, then, either naik bus ‘ting tong’ or suruh ayah aku amek.. tapi tiket bus Transnasional dah habes. Ni mesti keje ulat tiket ni. Beli banyak2 pastu ual mahal kat orang.. geramnya.
Bengang punya pasal, aku pun jalan pi SOGO.. sebab SOGO tengah wat sale preview untuk cardmember.. smalam dah start, tapi aku round jer. Hajat nak beli cadar kawin, yang dr rm898, dpt RM180 jer.. tapi mengenangkan mcm mana nak bawak balik n kawin lambat lagi, aku kuburkan dulu hasrat tu.. next year la.. dah ada keter, aku amek cuti shopping… hahahahaha! (ketawa jahat)
Jalan2 kat SOGO, baru aku dpat tengok barang sebab orang tak ramai lagi pagi tu.. aku beli kan adik2 aku t-shirt.. untuk ain, color merah, emah punya belang2 (sebab dia kurus, tapi kalau dia tak nak, aku sanggup pakai coz look so cute on me,hehehe..), untuk aku, 2 helai la.. kena la over sket.. memang murah la, semua rm20 je sehelai… baju untuk adik bongsu aku tu rm14 jer, BUM plak tu.. uihhhh, juling jap.. total situ, rm120..


Naik ke tempat bedsheet (aku ni pantang sangat tengok bedsheet, comforter set).. aku tengah addict nagn purple,so aku terus ngap satu bedsheet purple color ni. Comel nyer!! Pastu, belikan ema nyer bed sheet pink color, aku cari yang sejuk coz temapt dia kat nilai tu panas… rm25 each, siap aku cari plain pillow case untuk each bed sheet. Murah, rm8.25 each, kalau beli yang dalam tu ada 2, rm15 jer… then, amek towel purple n satu lagi pillow (senang adik aku nak tido umah).. total rm 108.. untuk ain tak beli sebab taste aku ngan dia lain, n dia tidor katil besar kot…aku katil single jer.. akhirnya, semua berjumlah dlm rm200.. dapatlah aku tukar rebate rm20.. huhuhu…

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin