Friday, August 1, 2008

Bon Odori


Minggu ni tetiba angin baik sangat nak post banyak2 blog… tatau naper.. happy kot Dnan datang banyak kali bulan ni.. hehehehe..

Actually, before pi Cameron, aku sempat meluangkan masa aku dengan bawak adik aku, si Ain n Ema pergi Bon Odori kat Stadium Mashumita, Shah Alam.
Sedikit info pasal Bon Odori; yang aku tau, adalah Pesta Tarian Jepun.. menda ni aku tau dr housemate aku, Kak Ina, since dia belajar bahasa Jepun dek kerana obsess nya kepada Japan.. dia suka tengok anime Jepun (yang aku pun join sekaki), tengok drama Jepun samada beli VCD or tgk 8tv, makanan jepun (aku suka sushi jer) and sebagainya yang sehaluan dengan Jepun… dia pandai cakap Jepun wa cakap lu…. Susimasen (maksudnyer Sushi masin).. hehehe.. takderla, means minta maaf or excuse me…
Bon odori ni bukan setakat tarian, tapi siap dengan stall makanan lagi.. yum! Yum! Tapi quite expensive la… so, beli yang mana mampu la.. since aku bawak gerombolan adik2 aku, kopak la aku kan?? Time-time ni la banyak sangat org jepun yang duk kat M’Sia ni datang.. siap pakai Kimono lagi.. er…lelaki punya aku tak tau nama pakaian dia apa… kalau Korea aku tau la sebab BF aku yang kedua kat situ, ‘nama saya Rain’… hehehehe…. Semua comel2, siap kipas, pakai kasut yang aku kenal sebagai terompah kat masjid wat amek air semayang tu, ngan sanggul ber goyang2.. uiks.. syok nyer dapat pakai macam tu…
Yang penting, katt sini memnag terbukti Jepun memang menepati masi even duk kat negara yang tak berapa nak menepati masa ni iaitu Msia ku.. hhuhuhu… dalam tentative tulis, start tarian pertama kul 7pm. So, memang 7pm la start bergendang n tarian nyer..
Tarian ada 4 jenis, ada 3 round… so, kitorang decide wait n see first… dah dapat tau macam mana tarian dia, round kedua kami pon turun… perghhh.. penat siooot.. Nampak senang.. tapi memang best la… tarian Jepun ni macam tarian Melayu jer, so gracefully n ala-ala malu2 kucing gitu…
Overall, memang best la pi sana.. tak ramai melayu yang pergi, either tak tau or tak mau involve.. tapi nice to try!!

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin